شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ : ۱۸ - ۲۴ تير ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه، در این یک ماه اخیر هوای پایتخت به شدت روزهای داغی را تجربه می کند؛بسیاری از ما برای فرار کردن از این هوای گرم و غیرقابل تحمل به کولر و استخر و خلاصه هرجا که هوای آن خنک باشد پناه می بریم؛ اما شاید یکی از مشاغلی که در این فصل گرم تابستان بیش از همه، روزهای سختی را تجربه می کنند، آتش نشانان هستند. 

اخبار کوتاه جامعه | بازهم حادثه آتش سوزی در هوای داغ تابستان؛ روز‌های سخت آتش نشانان را سخت‌تر نکنیم!

چشمانتان را ببندید و تصور کنید که در چنین شرایطی ، به منزلی یا کارخانه ای اعزام می شوید که آنجا را آتش فرا گرفته و با آن همه لباس و تجهیزات مختلف باید در این هوای گرم به جنگ آتش بروید.

مثل  وقوع یک مورد حادثه حریق در یک مغازه صافکاری و نقاشی خودرو که امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۲۸، ۶۵، ۸۱ را به محل حادثه واقع در بزرگراه شهید چراغی، خیابان زمزم اعزام کرد.

در ادامه با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد حریق در یک مغازه صافکاری و نقاشی به مساحت ۲۵۰ متر مربع رخ داده و دو دستگاه خودروی سواری داخل آن نیز در حال سوختن است. همچنین شعله‌های آتش‌ در حال سرایت به بخش‌ها و خودروهای دیگر بود.

اخبار کوتاه جامعه | بازهم حادثه آتش سوزی در هوای داغ تابستان؛ روز‌های سخت آتش نشانان را سخت‌تر نکنیم!

در این شرایط آتش‌نشانان وارد عمل شده و با تقسیم شدن به دو گروه عملیات جستجو و نجات و اطفای حریق را به شکل همزمان در دستورکار خود قرار دادند. یک گروه از آتش‌نشانان با توجه به احتمال وجود فرد یا افراد محبوس شده در داخل این کارگاه به جستجو پرداختند و گروه دیگر نیز پس از قطع جریان برق با بکارگیری تجهیزات ویژه و لوله‌های آبرسانی، خود را به کانون آتش‌سوزی رساندند و مشغول مهار شعله های آتش شدند.

دقایقی بعد آتش‌نشانان شعله‌های آتش را مهار و از سرایت آن به دیگر نقاط تعمیرگاه جلوگیری کردند. پس از آن شعله‌های آتش به طور کامل خاموش شد.

اخبار کوتاه جامعه | بازهم حادثه آتش سوزی در هوای داغ تابستان؛ روز‌های سخت آتش نشانان را سخت‌تر نکنیم!

خوشبختانه در این حادثه هیچ فردی دچار مصدومیت نشده و نیروهای عملیات پس از اطمینان از نبود خطر، با تحویل ملک به مالکین، پایان ماموریت خود را اعلام کرده و به ایستگاه بازگشتند.

در زمان بحرانی،به پلیس پیام بدهید

رئیس مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ نحوه عملکرد سامانه پیامکی خود را برای کسانی که امکان صحبت تلفنی را هنگام ارائه گزارش یا درخواست کمک ندارند، تشریح کرد.

سرهنگ حسین اردلانی رئیس مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ اظهار کرد: اگر شهروندان امکان تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ را نداشتند، به عنوان مثال معلولیت جسمی دارند و یا در موارد بحرانی قرار دارند و امکان صحبت و تماس تلفنی ندارند می‌توانند به پلیس ۱۱۰ پیامک بزنند.

اخبار کوتاه جامعه | بازهم حادثه آتش سوزی در هوای داغ تابستان؛ روز‌های سخت آتش نشانان را سخت‌تر نکنیم!

رئیس مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ گفت: ما برای این شهروندان سامانه پیامکی ۱۱۰۱۱۰ (سرشماره ۱۱۰۱۱۰) را پیش‌بینی کردیم تا بتوانند از طریق این سامانه و ارسال پیامک اخبار و گزارش‌های خودشان را به پلیس منعکس کنند.

وی گفت: اپراتورها موظف هستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به رسیدگی به این پیامک‌ها اقدام کنند.

طرح مقابله با سارقان مامورنما در دستور کار قرار گرفت

سردار محمد قنبری در تشریح جزئیات این طرح گفت: در راستای کنترل و کاهش سرقت‌های تحت پوشش مأمور، طرحی با موضوع مقابله با سارقان مامورنما در تیرماه سال با استفاده از کلیه امکانات و حداکثر توان رده‌های پلیس آگاهی در سطح استان‌های هدف به مرحله اجرا درآمد که در نتیجه اجرای آن ۳۱ سارق که تحت پوشش مامور اقدام به زورگیری، سرقت و اخاذی از مردم کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. ۵۱ درصد این افراد سابقه‌دار و ۴۹ درصد آنان نیز فاقد سابقه بودند.

به گفته رئیس پلیس آگاهی فراجا، افراد دستگیر شده در جریان بازجویی‌ها و تحقیقات اولیه انجام شده به ۲۲ فقره سرقت تحت پوشش مامور اعتراف کردند.

اخبار کوتاه جامعه | بازهم حادثه آتش سوزی در هوای داغ تابستان؛ روز‌های سخت آتش نشانان را سخت‌تر نکنیم!

قنبری درباره استان‌های دارای بیشترین آمار دستگیری و کشفیات نیز گفت:‌به ترتیب فرماندهی انتظامی استان البرز، تهران بزرگ، استان آذربایجان‌غربی و فرماندهی ویژه شرق استان تهران دارای بیشترین موارد دستگیری بودند.

وی در همین راستا به مردم هشدار داد که در مواجهه با افرادی که خود را مأمور دستگاه‌های مختلف معرفی می‌کنند، حتما کارت شناسایی را درخواست کرده و از ورود افراد فاقد کارت شناسایی به داخل منازل پرهیز کنند. شهروندان باید توجه داشته باشند چنانچه فرد یا افرادی حتی با پوشیدن لباس پلیس به آنان مراجعه کردند، حتما از این افراد نیز کارت شناسایی دریافت و رویت کنند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار